Wij nemen net als een timmerman altijd een volle gereedschapskist mee. Omdat je nooit van tevoren weet wat nodig is en waar de wensen en accenten moeten worden aangebracht. Iedere instelling, iedere afdeling en iedere manager is anders.
Bij de ene zorginstelling is de medewerkertevredenheid al flink op niveau maar zijn vrijwilligers nog niet waar ze zouden moeten zijn. Bij de andere instelling zijn de cliënten tevreden maar de medewerkers niet.
Soms wordt ons traject uitgebreid naar meerdere afdelingen. Wij zijn achter de schermen steeds bezig met het finetunen en verbeteren van bestaande trajecten en het ontwikkelen van nieuwe producten die naadloos aansluiten op de realiteit en complexiteit van alle typen zorginstellingen.
Zo heeft ieder huisje zijn kruisje en gaan wij altijd met open vizier een gesprek aan om samen tot de juiste mix van producten en diensten te komen.
Goede faciliteiten, gastvrijheid en cliëntervaring zijn tegenwoordig net zo belangrijk als goede zorg. Google, Zorgkaartnederland en Vrije Zorgkeuze zorgen ervoor dat uw cliënten instellingen steeds vaker selecteren op basis van beoordelingen en cijfers. Om die reden staat gastvrijheid en gastbeleving hoog op de agenda van veel zorginstellingen en facilitair managers in het bijzonder.
Facilitair medewerkers bepalen een groot deel van de beleving en hebben een cruciale rol in de gastenreis. Denk aan momenten als ontvangst en afscheid. Maar ook aan beveiliging, inrichting, service, schoonmaak en de kwaliteit van het eten. Stuk voor stuk randvoorwaarden om de juiste zorg te kunnen bieden, en om die felbegeerde vijfsterren beleving te kunnen waarborgen. Het is dus van groot belang dat uw gastvrijheids- en serviceniveau op alle afdelingen op peil is. En vooral: blijft.
Voor iedereen die werkzaam is in de zorgsector hebben we een speciaal gastvrijheidsmagazine uitgebracht boordevol inspiratie en tips staat over de meerwaarde van gastvrijheid en beleving binnen de zorgsector. Laat je gegevens achter en download het magazine gratis en we wensen je veel leesplezier!
Copyright 2023 Gastvrijheidscoach Surlinio