In de combinatie van leren en met plezier werken ligt de sleutel tot een succesvolle onderneming. Door je medewerkers nieuwe dingen te leren, verantwoordelijkheden te geven en ze positief te benaderen kan je dit bereiken.
Voor de horeca hebben we vier trainingspakketten ontwikkeld waarmee we 100% zeker weten het beste resultaat te halen. Deze pakketten volgen een standaard werkwijze die per bedrijf op maat gemaakt wordt. Elke klant heeft een hoofdcoach, maar de beschikking over alle coaches en middelen die wij bieden. Dat is onze kracht.
Het doel van dit pakket is om het Gastvrijheids-DNA te bepalen, het team te inspireren en te motiveren om zelf met gastvrijheid aan de slag te gaan. Wij weten als geen ander hoe moeilijk het is om een sterke cultuur te creëren zonder een sterke basis. Stop met dromen van die perfecte cultuur, start nu met trainen!
Alles komt aan bod, Bewust gastheerschap,Gast-contactmomenten, Focus op besteding en beleving en een stortvloed aan inspiratie!
De gasten reis is een optelsom van gevoelens, indrukken en ervaringen van jouw gast voor, tijdens en na zijn verblijf. Dit bepaalt het uiteindelijke oordeel van jouw gast. Onder begeleiding van onze coaches gaan de deelnemers aan de slag om de contactmomenten te analyseren. Voorafgaand aan de workshop vindt er een intake plaats en vullen deelnemers een MGO in. (Medewerkers Gastvrijheidsonderzoek)
Gemiddeld wordt er (MAAR) 2,8 drankje per couvert in NL verkocht. Door de contactmomenten vast te leggen en te analyseren realiseren we kansen & zal het team bewust zijn van de kansen die ze nu laten liggen.
Dit pakket leert je hoe je het gedrag van gasten kunt beïnvloeden en sturen middels het beheersen van diverse technieken.
Hiermee zorg je ervoor dat elke gast een unieke ervaring beleeft.
Gasten zijn nu meer dan ooit op zoek naar een totaalbeleving. Wij geven de deelnemers praktische tips om niet alleen aanbevelingen te doen op basis van de bewuste behoeftes van de gast maar ook op basis van de onbewuste behoeftes. Om dit hele pakket compleet te maken adviseren wij al onze klanten om af te ronden met een challenge. Dit doen wij altijd in overleg met de klant.
Dit houdt in dat medewerkers de strijd aan gaan wie het beste en het meeste een bepaald artikel kan verkopen. Dit houdt het team enthousiast en zorgt ervoor dat gasten meer persoonlijke aandacht krijgen.
Als je doet wat je altijd deed, krijg je niet meer wat je altijd kreeg.
Ons team van experts dagen jou en je MT uit om je organisatie optimaal te runnen en daarmee de horecamanager 2.0 anno nu te worden.
Benieuwd waar jij kansen en dus geld laat liggen in jouw organisatie? Contacteer ons dan nu!
Heb jij een pakket gekozen en merk je dat er nog iets mist? Boek er een training naar keuze bij. Daarnaast is het mogelijk om ook alleen deze training te boeken, bijvoorbeeld als opfrisser voor je personeel. Wij denken graag met je mee over welke training het beste is en maken het op maat zodat jouw bedrijf er het meeste uit kan halen. Op die manier ben jij niet alleen tevreden, maar ook je personeel en je gasten.
Elk contactmoment zowel commercieel als niet commercieel dragen bij aan de beleving van de gast.
Hoe waarborgen jullie dat elke gast wordt meegenomen in het verhaal en daarmee een complete beleving ervaart. Bewust bezig zijn met de gasten reis zorgt ervoor dat medewerkers op een gerichte en effectieve manier de gastervaring positief beïnvloeden.
Deze training leert jouw medewerkers precies dat wat nodig is om de gastbeleving te optimaliseren.
Organisaties stoppen alle tijd in de dagelijkse operaties. Dit in combinatie met drukte, onderbemanning en het soms zelfs het gebrek aan motivatie bij medewerkers kan ieder team wel een boost gebruiken. Want in de basis is iedereen gastvrij.Tijdens deze activiteit zal de nadruk liggen op de volgende onderdelen:
Bij elk onderwerp zal de nadruk liggen op wat dit voor invloed heeft op je eigen werkplezier, de beleving, voor het team en de bezoekers. Positieve impact voor iedereen en er zullen gegarandeerd meerdere spreekwoordelijke “kwartjes” vallen bij de medewerkers.
Met zoveel verantwoordelijkheden en regels is het elk seizoen weer een uitdaging het terraspersoneel scherp te houden. De dagelijkse gang van zaken maakt het moeilijk om je te concentreren op training, ontwikkeling of de nieuwste trends. Met onze hulp kan je eindelijk het serviceniveau bieden dat jullie gasten verdienen.
Aan de hand van onze uitgebreide rapportage krijg je inzicht in de trainingsbehoefte van het personeel en worden kansen geformuleerd die wij in de training naar praktische vaardigheden omzetten.
Wij hebben een op maat gemaakte training ontworpen op basis van de behoeften en feedback van alle organisaties die u voor zijn gegaan. Wij trainen jullie terraspersoneel in de praktijk op het gebied van tafel management, upselling, cross-selling en efficiënt werken.
Maak kennis met het begrip Gastvrijheid en De Gastvrijheidscoach tijdens de inspiratiesessie.
Tijdens deze workshop zullen de deelnemers kennismaken met de verschillende aspecten van gastvrijheid. Het doel van deze workshop is om het Gastvrijheids-DNA te bepalen, het team te inspireren en te motiveren om met gastvrijheid zelf aan de slag te gaan.
Tijdens deze workshop gaan wij focussen met de deelnemers op de verschillende verkooptechnieken. De focus zal liggen op Up-sell en op Cross-sell.
Na een analyse van de menukaart zullen wij samen met de deelnemers kijken naar mogelijk drank-spijs en upsell/cross-sell combinaties.
Het werkt vaak motiverend voor een team om een challenge te verbinden aan het upsellen/cross-sellen. Hierin in het handig om de leveranciers erbij te betrekken voor leuke prijzen en onderlinge afspraken over de verkoop van specifieke producten.
Tijdens deze workshop zullen wij ons focussen op het optimaliseren van het inwerktraject. Er moet meer persoonlijke aandacht voor de medewerkers komen. Personaliseer het inwerktraject naar de functie en behoefte van de medewerker en stuur voor aanvang van het inwerkproces informatie over het bedrijf, de functie en hierbij horende verwachtingen.
Wij zullen aan de slag gaan met de deelnemers om het inwerktraject goed in te richten. Hiervoor hebben wij verschillende soorten checklists en templates die als hulpmiddel gebruikt kunnen worden.
De medewerker staat centraal. Ze zijn het drijfveer van het bedrijf en zorgen met zijn allen ervoor dat het gastvrijheidsniveau zo hoog mogelijk is.
Tijdens deze workshop gaan wij focussen op de medewerkersreis en mogelijke kansen om de medewerkerstevredenheid te verhogen.
Hoe blijf je je medewerkers motiveren en inspireren? Ontwikkeling speelt hierin een grote rol. Door je medewerkers te blijven coachen en trainen op verschillende thema’s zorg je ervoor dat ze door kunnen groeien in hun eigen functie.
De workshop is is geschikt voor supervisors en managers.
Door slim je data in te zetten kun je je team aansturen op basis van feiten en dat schept duidelijkheid naar alle betrokken partijen.
Wij ondersteunen supervisors/managers om de beschikbare data om te zetten in waardevolle managementinformatie.
Tijdens de interactieve workshop zullen wij de deelnemers helpen om de cijfers beter te begrijpen en om te zetten naar praktische doelstellingen.
Je team sturen op basis van prestaties en inzet, onderbouwd met data is toekomstproof. Heldere verwachtingen en als ze die behalen daar ook en beloning tegenover willen zetten.
Tijdens deze workshop gaan wij dieper in op het fenomeen communicatie. Het doel is om de medewerkers te leren om op een professionele, productieve en positieve manier te communiceren met jouw gasten en collega’s.
We brengen 4 verschillende vormen van communicatie aan bod. We geven de essentie van communicatie aan en hoe dit doorwerkt in de werksfeer, de gastbeleving en uiteindelijk het bedrijfsresultaat.
Ook doen we een inleiding op verschillende gesprekstechnieken om op een professionele en productieve manier met de gasten te communiceren.
Doorlopende controle en sturing op cijfers is een vereiste. Echter zijn er verschillende peilers waar wij ons op willen focussen om de huidige prestatie te verbeteren en in de toekomst te blijven ontwikkelen.
Wij adviseren om te werken vanuit vier perspectieven;
Per invalshoek moet de organisatie (een beperkt aantal) strategische thema's formuleren die vertaald worden naar kritische succesfactoren (KPI's). Ofwel datgene wat voor het succes van de organisatie van doorslaggevende betekenis is. Deze factoren zijn daarom essentieel voor het succes van de strategie.
Merk je dat er problemen zijn in je bedrijf, maar wil je dat er iemand van buitenaf met je meekijkt, om er een objectief oordeel over te vellen? Dan staan wij voor je klaar. Onze losse modules bestaan uit handige tools om je bedrijf te analyseren en een duidelijk beeld te krijgen van de huidige situatie. Daarnaast is het ook mogelijk om een creatieve sessie te boeken om gezamenlijk een oplossing te vinden, die je misschien zelf niet had ontdekt.
Een mystery visit is een uitgelezen kans om je bedrijf door de ogen van de gast of cliënt te bekijken. Wij hebben een zorgvuldig samengestelde lijst om elke organisatie te beoordelen.
Onze mystery guests zijn niet zomaar gasten: Zij kijken met de ogen van een ervaren kracht of ondernemer naar de werkprocessen en kwaliteit van de onderneming. Soms is het moeilijk om objectief te zijn over uw eigen bedrijf. Wij adviseren dit product minimaal 3 keer af te nemen, om een zo breed mogelijk zicht op de service te creëren.
Resultaat:
De mystery visits vinden altijd plaats in overleg met de opdrachtgever. Dit kan op een datum en tijdstip naar keuze.
Als ondernemer of manager zie en hoor je niet altijd hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat binnen het team. Waar hebben zij behoefte aan? Of wat speelt er nu daadwerkelijk?
Door een van onze mystery employees of meewerkend coaches in te zetten krijg je de kans om je interne processen vanuit een medewerkers beleving te bekijken, hiermee leggen we alle verborgen problemen bloot en bieden we een passende oplossing. Wij hebben mystery employees & meewerkend coaches voor diverse posities beschikbaar; Bij onze partners hebben wij onze voetsporen al achtergelaten.
Nu jij nog! Ben jij klaar om je organisatie onder een vergrootglas te leggen en wil je graag weten hoe wij dit doen? We vertellen het je graag!
Tijdens deze workshop pakken we één specifiek probleem aan waar jij graag aandacht aan wilt besteden. Hierbij betrekken we alle verantwoordelijke die betrokken zijn bij het samenstellen van de normen en waarden op het gebied van gastvrijheid binnen jullie bedrijf.
Door de gebruikte methode inspireren we eenieder OUT OF THE BOX te denken. Onbevangen en zonder grenzen brengen we in kaart wat er speelt, kijken we welke wensen er zijn, grijpen we kansen aan en stellen we doelen op om het gewenste eindresultaat te behalen.
Vanzelfsprekend helpen wij je ook met de vraag hoe je deze kansen en mogelijkheden in kan voeren in de dagelijkse operatie . Welke stappen zijn nodig, hoe ga je hiermee aan de slag en hoe zorg je ervoor dat je continu het gastvrijheidsniveau blijft meten en verbeteren? Elke vorm van coaching zien wij altijd als een startpunt voor een verdere samenwerking.
We hebben al meer dan 100 bedrijven geholpen om boeiende en effectieve trainings-, opleidings- of ontwikkelprogramma's te realiseren. Door gebruik te maken van verschillende werkvormen en leermethoden zorgen we voor een compleet, allesomvattend ontwikkeltraject. Wil je meer weten over hoe we het verschil voor jou kunnen maken? Klaar om te verbinden en te coachen? Laat één van onze coaches contact met u opnemen om jullie behoefte in kaart te brengen.
Copyright 2023 Gastvrijheidscoach Surlinio