Nico Boon

nico boon

Over mij:
Ik ben Nico Boon eigenaar van Bonico Horeca Consultancy en als ervaren manager met ruime kennis van de horeca én ervaring in diverse organisaties, heb ik geleerd om scherp te zijn op details. Ik kijk dan ook in hoofdlijnen naar de gastvrijheid in uw organisatie. Wanneer ik bij u langs kom geef ik u de kans om mijn visie op gastvrijheid binnen uw organisatie over te brengen. Hier krijg ik positieve energie van. Mijn vertrekpunt start vaak met meerdere Mystery Visits bij de locaties op wisselende tijden en dagen. Onverwacht en niet aangekondigd. Ik let hierbij onder andere op;

  • Correcte ontvangst bij binnenkomst.
  • Interesse, klantgerichtheid en proactiviteit medewerker.
  • Vriendelijkheid, beleefdheid en enthousiasme medewerker.
  • Verkoopgesprek en het benutten van commerciële kansen.

Ik vind dit belangrijk om de “gastreis” van reservering tot uitzwaaien en alles wat daartussen ligt te ervaren en in kaart te brengen en daar indien nodig een aanbeveling op te doen wat er nodig is om te verbeteren.

Uit ervaring besef ik dat er kennis van zaken nodig is om te begrijpen wat er dagelijks operationeel omgaat binnen uw organisatie. Ik ben zeer betrokken en vind dan ook dat Gastheerschap, Kwaliteit en Beleving belangrijke pijlers zijn van een onderneming.
Een tevreden gast is de beste reclame voor een horecazaak. Want mond tot mondreclame heeft grote resultaten en is bovendien, gratis. Het is daarom van groot belang je personeel te trainen in gastvrijheid.

Een gastvrij bedrijf is te herkennen aan een sterke teamcultuur. En deze teamcultuur wordt gecreëerd door een geïnspireerde en gepassioneerde leider. Wanneer uw team oplettend is en initiatief toont, ervaart de klant gastvrijheid. In mijn ogen is de beleving van gastvrijheid te omschrijven als een prettig gevoel. De klant moet zich welkom voelen. Dit bereikt u wanneer de klant de gastgerichtheid en het gastheerschap van het bedrijf beleeft.

Om te gaan samenwerken met de Gastvrijheidscoach was dan ook voor mij een logische stap. Een stap waar ik trots op ben. Zij spreken dezelfde taal en we hebben allemaal 1 doel dat is dat binnen de horeca de gast altijd centraal moet staan.

Mijn meest gastvrije herinnering zijn er meerdere geweest maar in het kort samengevat zijn dat vaak ondernemers die werk maken van gastvrijheid en het leuk vinden om met gasten om te gaan. Zij verdienen van mij een podium als ze dit kunnen overbrengen op het personeel.

Nico Boon
Eigenaar Bonico Horeca Consultancy



logo bonico